Zarządzanie zamówieniami w sieci aptek
System MAGIK – obsługa zamówień zbiorczych dla dużej sieci aptek.
Rozwiązanie dla sieci handlowych, które negocjują zbiorcze zamówienia celem uzyskania upustów. Oddziały sieci (punkty detaliczne) negocjują z centralą wielkość zamówienia poszczególnych produktów.
Komunikację otwiera centrala, publikując propozycję zamówienia, oszacowaną np. na podstawie ilości zamawianych w analogicznym okresie. Oddziały odpowiadają, podając swoje wielkości. Te dane, zsumowane trafiają do centrali, która decyduje, czy skłaniać oddziały do zwiększenia zamówień celem uzyskania większych upustów. Wraz z decyzją centrali oddziały otrzymują informację na temat terminu i sposobu dostawy. Oddziały za pośrednictwem systemu potwierdzają fakt dostawy, ew. meldują o problemach.
Z każdym zamówieniem i każdym produktem połączony jest osobny kanał komunikacyjny, którym strony przekazują sobie komentarze. System ostrzega każdą ze stron o komentarzach jeszcze nie przeczytanych. Każdy z oddziałów ma dostęp tylko do swoich danych, podczas gdy centrala dysponuje arkuszem zbiorczym.
Dodatkowym ułatwieniem jest możliwość oznaczania wybranych pozycji zamówienia kolorami, których znaczenie definiuje centrala w specjalnej legendzie.
Centrala ma możliwość wprowadzenia wynegocjowanych cen i rabatów, i obliczenia tym samym wartości zamówienia. Obsługiwane są również rabaty typu pakietowego (np. 5 + 1 gratis.) Uwzględniono też dodatkowe rabaty pochodzące od hurtowni. Istnieje możliwość podziału zamówienia pomiędzy wiele hurtowni.
System przewiduje klasyfikację oddziałów ze względu na region, i komunikację oraz obliczanie wartości zamówień z podziałem na regiony.